انتخاب بهترین لوستر اتاق کودک  یک نتیجه قطعی نیست. در واقع عواملی وجود دارد که آنها را از لوسترهای معمولی متمایز می کند. در این راهنما قصد داریم مروری بر ویژگی های مفید برای ارزیابی خرید خوب و آگاهانه داشته باشیم.

ما همچنین رتبه‌بندی بهترین لوسترهای کودکان را تهیه کرده‌ایم که مطمئناً از بین آن‌ها مناسب‌ترین لوستر را برای سن و فعالیت‌هایی که او در اتاقش انجام می‌دهد، پیدا کرده و انتخاب خواهید کرد.

قبل از تجزیه و تحلیل ویژگی های فنی خاص تر یک لوستر  برای خواب کودک، لازم است مقدمه ای برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع اصلی ایجاد شود . از نظر ساختاری، صرف نظر از اینکه طرح شبیه اسباب بازی به نظر می رسد، تفاوتی بین یک لوستر کلاسیک و یک لوستر کودکان وجود ندارد .

بنابراین ما این امکان را خواهیم داشت که بین چراغ کلاسیک سقفی یا دیواری و چراغ معلق یکی را انتخاب کنیم. تفاوت عمدتاً مربوط به عملکرد است، در واقع با لامپ های روشنایی و لامپ های جهت گیری متفاوت است . دومی ها به کودک کمک می کنند تا در صورت نیاز اتاق والدین را پیدا کند یا در هر صورت وقتی شب از خواب بیدار می شوند، از فضا آگاهی داشته باشد.

اغلب اوقات، هنگام خرید محصولات کودک ، بیش از حد تحت تأثیر جنبه زیبایی شناختی قرار می گیرید. مطمئناً این یک عامل مهم است، ما می دانیم که کودکان چقدر جذب رنگ ها و اشکال عجیب و غریب و مطمئناً به موضوعاتی می شوند که شخصیت های کارتونی معروف را منعکس می کنند. اما ما به عنوان والدین قبل از هر چیز باید بررسی کنیم که لوستر اتاق خواب کودک دارای استانداردهای خاصی از کیفیت و ایمنی باشد.

جنس

دانستن مواد سازنده برای جلوگیری از داشتن قطعاتی که برای قرار گرفتن در محیط های خواب، بازی یا مطالعه آنها مناسب نیست، در لوستر اتاق کودک بسیار مهم است. از این نظر، همیشه باید به برندهایی مراجعه کنیم که در تولید اقلام کوچک، گواهی می‌دهند که مواد مورد استفاده فاقد اجزای حاوی مواد خطرناک برای سلامتی آن‌ها هستند. چنین اطلاعاتی معمولاً در دفترچه خصوصیات فنی گزارش می شود.

بدنه نورانی

ما در مورد لامپ صحبت می کنیم. در این مورد، بدون توجه به نوع لامپ های عرضه شده، باید به استعداد لوستر توجه زیادی داشته باشید (البته اگر لامپ در منبع موجود باشد، یک مزیت خواهد بود).

ایده آل این است که لوستر را به یک چراغ LED مجهز کنید ، نه تنها برای کیفیت انتشار نور، بلکه به این دلیل که این نوع لامپ ها کم مصرف هستند و در مقایسه با لامپ های کلاسیک، چرخه عمر بسیار طولانی تری دارند. . همچنین، به همان اندازه که لمس آن برای کودک دشوار است، این نوع اجسام سبک بیش از حد گرم نمی شوند. سودمندی این ویژگی با توجه به امکان تغییر رنگ یا سایر اجزای ساختار لوستر که می تواند محیط نصب را آلوده کند، ارزش دارد. پدیده ای که به راحتی در لوسترهای بی کیفیت مشاهده می شود که پس از چند دقیقه بوی نامطبوع پلاستیک در هوا منتشر می شود.

تنظیمات و عملکردها

البته لوسترهای کودکانه همه یکسان نیستند. برای تمایز آن ها علاوه بر طراحی و تم های تزئینی، ویژگی هایی وجود دارد که یک نوع لوستر را با توجه به نیاز ما کم و بیش مناسب می کند. به عنوان مثال، یک عملکرد بسیار مفید، کم نور بودن نور است، به طوری که به شما امکان می دهد پارامترهایی مانند شدت و گرمای نور را بسته به زمان روز کنترل کنید.

یکی دیگر از ابزارهای قابل توجه کنترل از راه دور این عملکرد با استفاده از یک کنترل از راه دور است. در مورد ساختار، امکان انتخاب ارتفاع لامپ در هنگام نصب مطمئناً یک امتیاز متمایز است. بدیهی است که این جنبه روی چراغ های سقفی تأثیری نمی گذارد که البته در صورت نیاز کاربردی یا سبکی، می توانند روی دیوار نیز نصب شوند. این یک راه حل پرکاربرد برای ایجاد نقاط نور جهت در داخل خانه است.

موضوع و طراحی

این دو عامل اگرچه از نظر زیبایی شناختی مهم ترین هستند، اما آخرین مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. اول از همه، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، خوب است بررسی کنید که تمام استانداردهای کیفیت و ایمنی مطابق با استفاده مورد نظر از لوستر کودکانی است که در حال ارزیابی آن هستیم.

علاوه بر این، در ارزیابی این دو عامل، ارائه نشانه هایی که بتواند جایگزین سلیقه شخصی شود، دشوار است. این یکی از مواردی است که انتخاب حتماً باید با کمک کودک انجام شود. منبع: https://tapsanj.com/