زیمنس انرژی برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی کم آلاینده در ایتالیا اقدام خواهد کرد. زیمنس انرژی توربین گاز SGT5-9000HL، ژنراتور توربین گازی SGen5-3000W، توربین بخار SST5-5000، ژنراتور توربین بخار SGen5-1200A، یک نیروگاه بخار بازیابی حرارت و سیستم کنترل نیروگاه T30 را تامین خواهد کرد. زیمنس انرژی، فرعی از بخش گاز و برق زیمنس، قرار است یک نیروگاه سیکل ترکیبی پیشرفته و آماده برای استفاده در لمباردی ایتالیا بسازد.

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی کم آلاینده

گفته می‌شود که این نیروگاه که در اوستیگلیا قرار دارد نسبت به نیروگاه‌های قدیمی با سوخت زغال‌سنگ یا گاز، انتشار CO2 پایینی دارد و تغذیه نوسانی از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی به شبکه را متعادل می‌کند. این نیروگاه که تحت مالکیت و اداره شرکت ایتالیایی EP Produzione است، در کنسرسیومی با شرکت های ایتالیایی EPC Fata و Demont اجرا می شود.

بناء محطة لتوليد الطاقة ذات الدورة المركبة منخفضة التلوث

ستقوم شركة Siemens Energy ببناء محطة طاقة ذات دورة مركبة منخفضة التلوث في إيطاليا. ستزود شركة Siemens Energy التوربينات الغازية SGT5-9000HL ، ومولد التوربينات الغازية SGen5-3000W ، والتوربينات البخارية SST5-5000 ، ومولد التوربينات البخارية SGen5-1200A ، ومحطة بخار استرداد الحرارة ونظام التحكم في محطة T30. ستقوم شركة Siemens Energy ، وهي شركة تابعة لشركة Siemens Gas and Power ، ببناء محطة طاقة متقدمة وجاهزة للاستخدام ذات الدورة المركبة في لومباردي ، إيطاليا.

يقال إن المصنع ، الواقع في أوستيجليا ، يحتوي على انبعاثات أقل من ثاني أكسيد الكربون مقارنة بالمحطات القديمة التي تعمل بالفحم أو الغاز ويوازن بين التغذية المتقلبة من الرياح والطاقة الشمسية إلى الشبكة. يتم تشغيل محطة الطاقة هذه ، التي تملكها وتديرها شركة EP Produzione الإيطالية ، في اتحاد مع شركتي EPC Fata و Demont الإيطاليتين.

فناوری توربین گازی کلاس HL

زیمنس انرژی گفت که این نیروگاه از فناوری توربین گازی کلاس HL خود استفاده خواهد کرد که حداکثر مصرف گاز طبیعی و انعطاف پذیری بالا را در کار ممکن می کند. علاوه بر این، این شرکت خدمات طولانی مدت برای اجزای اصلی نیروگاه ارائه خواهد کرد.

لوکا آلیپی، مدیرعامل EP Produzione گفت: «واحد جدید یک پروژه پیشرفته است که چشم‌انداز آینده مثبتی را برای سایت صنعتی Ostiglia فراهم می‌کند، سرمایه‌گذاری و مشاغل را تضمین می‌کند و از انتقال انرژی حمایت می‌کند. از آنجایی که سیستم برای تولید برق به گاز نیاز دارد، زمان کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز به یک نیروگاه بسیار کارآمد، با استفاده از گاز در بهترین حالت با کمترین آلایندگی ممکن را برجسته می کند. ما از اجرای چنین سرمایه‌گذاری خرسندیم و همچنین از این واقعیت که این پروژه علاوه بر بهبود واحدهای موجود را نیز شامل می‌شود.» این نیروگاه به عنوان یک واحد چند شفت با توربین های گاز و بخار به صورت جداگانه طراحی خواهد شد.

تامین انرژی توربین ها

زیمنس انرژی توربین گاز SGT5-9000HL، ژنراتور توربین گازی SGen5-3000W، توربین بخار SST5-5000، ژنراتور توربین بخار SGen5-1200A، ژنراتور بخار بازیابی حرارت و سیستم کنترل T3000 خود را تامین خواهد کرد. این نیروگاه دارای یک کندانسور هوا خنک (ACC) خواهد بود که نیاز به کشیدن آب برای خنک‌سازی را از بین می‌برد و به گونه‌ای طراحی خواهد شد که در آینده تا ۳۰ درصد ترکیب هیدروژنی کار کند. علاوه بر این، این تاسیسات دارای سطوح کم انتشار اکسید نیتروژن، حداقل مصرف سوخت و محدوده عملیاتی گسترده و انعطاف پذیر خواهد بود.

به گفته این شرکت، انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود و ۸۸ مگاوات برق تولید کند که برای تامین برق بیش از نیم میلیون خانوار ایتالیایی کافی است.

کریم امین، عضو هیئت اجرایی زیمنس انرژی گفت: «فناوری توربین گاز HL ما سهم بسیار مهمی در موفقیت انتقال انرژی در ایتالیا و سراسر جهان خواهد داشت. ما به نیروگاه‌های گازی بسیار کارآمد و انعطاف‌پذیر در ترکیب انرژی نیاز داریم تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم تا بر وقفه انرژی‌های تجدیدپذیر پل بزنیم. علاوه بر این، توربین‌های گازی ما می‌توانند با ترکیبی از گاز طبیعی و هیدروژن سبز کار کنند که یکی از ویژگی‌های مهم انرژی پایدار در آینده خواهد بود.

منیع : iroilmarket