نکته بسیار مهمی که پیمانکاران در زمینه خردایش سنگ باید به آن توجه داشته باشند این است که در هر مرحله از کار از چه تجهیزاتی استفاده کنند تا خردایش مصالح خروجی به ا ندازه‌های استاندارد و با کیفیت با کمترین میزان استهلاک و هزینه باشند. از آنجایی که فرآیند استخراج و خردایش سنگ‌ها پروژه زمان‌بری است و در هر مرحله شما باید از ادواتی استفاده کنید که بتوانید سنگ‌های استخراج شده را با صرف کمترین زمان و توقف در خط تولید به مصالح مورد نیاز خود تبدیل نمایید، بنابراین آشنایی با انواع دستگاه سنگ شکن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در این مطلب شما را با دستگاه سنگ شکن هیدروکن آشنا خواهیم کرد.

برای استخراج سنگ‌های معادن و خردایش آنها به اندازه مورد نیاز و همچنین برای رساندن سنگهای دارای مواد معدنی مطلوب به اندازه مناسب برای فرایند های فراوری و جداسازی ماده معدنی مطلوب از دیگر مواد، تجهیزات مختلف ابداع شده است که فرآیند کار را برای بشر بسیار راحت می‌کنند. یکی از این دستگاه ها، سنگ شکن فکی است که در معادن سنگ شکن به عنوان اولین تجهیزات مورد استفاده در فرآیند خردایش سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با یک بررسی بین انواع دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در عملیات خردایش سنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند متوجه خواهید شد که پربازده ترین و کم هزینه‌ترین وسیله، این دستگاه است.

مکانیزم عملکرد این دستگاه با ایجاد کمترین زمان برخورد بین سنگ و قطعات مصرفی ، هزینه کمتری برای معدن دار ایجاد می‌کند. بنابراین یکی از بهترین تجهیزات مقرون به صرفه برای خردایش سنگ‌ها در ظرفیت تولید بالا معرفی شده است. در این مطلب شما را با ویژگی‌های دستگاه سنگ شکن فکی و کاربرد‌های آن آشنا خواهیم کرد.

فرآیند استخراج سنگ و مواد معدنی از معادن و کوه‌ها یک فرآیند بسیار زمان‌بر است اما خوشبختانه تجهیزات مدرن، انجام کار را برای بشر بسیار راحت‌تر می‌کنند.

در هر مرحله شما به تجهیزات خاصی نیاز دارید تا بتوانید این عملیات را به صورت کاملاً استاندارد و با راندمان بالا پیش ببرید. بعد از اینکه خردایش اولیه سنگ توسط دستگاه سنگ شکن فکی انجام گرفت، اکنون شما باید به سراغ دستگاه سنگ شکن کوبیت بروید که از انواع سنگ شکن های ضربه‌ای یا چکشی است.

بنابراین همان گونه که متوجه شدید اساس مکانیزم عمل این دستگاه برای خرد کردن سنگ‌ها، قرار گرفتن سنگ ها در معرض ضربه‌ هایی است که توسط برخورد با قطعات چکش مانند ، ردیف سندان ها ، قطعات محافظ دیواره ها و البته برخورد با دیگر سنگ ها در داخل دستگاه به سنگ‌ها وارد شده و باعث خرد شدن آن‌ها می‌شود.

منبع : https://bikaransanat.com/